Velkommen


Velkommen til min blog!

Min blog handler om mad, og jeg håber at jeg kan inspirere andre til at eksperimentere i køkkenet.

Jeg har arbejdet med mad i over 10 år og arbejder i øjeblikket som køkkenassistent på en fantastisk restaurant, hvor alt laves fra bunden.
De fleste af opskriftenerne er mine egne, eller andres som jeg har sat eget præg på.

Jeg eksperimentere tit, det vil sige at jeg laver mange ting som jeg ikke har prøvet før, og finder på retten imens jeg er i gang med den. Det kommer der nogle gange noget sjovt mad ud af, og andre gange - heldigvis for det meste - er det da spiseligt :)

Jeg går ikke i detaljer med opskrifterne, så skriv endelig i kommentarerne hvis der er noget jeg skal uddybe.

Da jeg er meget bevist om at spise fornuftigt (det meste af tiden), vil alle opskrifter være efterfulgt af kcal. udregning pr. 100g. så det er nemt at gå til.

Selvfølgelig vil der også være plads til masser af kage, da det er en af mine helt store laster ;o)

Kom gerne med spørgsmål og kommentarer...

mandag den 15. august 2011

Juice og smoothies

Jeg er den lykkelige ejer af en juicer, så må også hellere dele lidt af det jeg laver i den med jer - husk smoothies skal blendes!

Pære/drue juice (532g. pære + 213g. druer) = 77 kcal. pr. 100g.
Den ser ikke særlig appetitlig ud, men smager rigtig godt :) Husk isterninger!


Banan/hindbær smoothie (100g. banan + 100g. vindruer + 87g. frosne hindbær + 7 isterninger = 46 kcal. pr. 100g.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar