Velkommen


Velkommen til min blog!

Min blog handler om mad, og jeg håber at jeg kan inspirere andre til at eksperimentere i køkkenet.

Jeg har arbejdet med mad i over 10 år og arbejder i øjeblikket som køkkenassistent på en fantastisk restaurant, hvor alt laves fra bunden.
De fleste af opskriftenerne er mine egne, eller andres som jeg har sat eget præg på.

Jeg eksperimentere tit, det vil sige at jeg laver mange ting som jeg ikke har prøvet før, og finder på retten imens jeg er i gang med den. Det kommer der nogle gange noget sjovt mad ud af, og andre gange - heldigvis for det meste - er det da spiseligt :)

Jeg går ikke i detaljer med opskrifterne, så skriv endelig i kommentarerne hvis der er noget jeg skal uddybe.

Da jeg er meget bevist om at spise fornuftigt (det meste af tiden), vil alle opskrifter være efterfulgt af kcal. udregning pr. 100g. så det er nemt at gå til.

Selvfølgelig vil der også være plads til masser af kage, da det er en af mine helt store laster ;o)

Kom gerne med spørgsmål og kommentarer...

tirsdag den 9. august 2011

Fyldt skinkeschnitzel

I dag skulle det være lidt billigt. Valgte derfor skinkeschnitzler (svineinderlår) til aftensmaden.





Kødet er ikke den bedste kvalitet og kan nemt blive tørt, så derfor besluttede jeg mig for at skære dem op og fylde dem med hakkede svampe, og persille fra haven.




I blandingen kom jeg også et par fed hvidløg i,lidt limesaft, og salt. Da jeg er en feta gris - og ja ved godt at det ikke er sundt - kom jeg også lidt feta i, inden jeg lukkede lommen i kødet.




Jeg brunede dem af på panden sammen med resten af svampene og derefter i ovnen 10 min. De hele svampe brunede jeg godt af, salt og peber på, og gav dem til sidst en sjat soya - det smager SÅ godt :)





Det var hurtig og billig mad! Fik desværre ikke vejet mit fyld, så kan ikke give en nøjagtig kcal. udregning på kødet. Som tilbehør fik vi resten af den grønne kartoffelsalat fra igår, en bagt tomat, svampene fra panden, og et godt flute.






Hvis man vil have mere ud af denne ret, vil jeg helt klart anbefale at bruge svinemørbrad, som er noget mere saftige end inderlåret. Både svineinderlår og svinemørbrad (afpudset) har et lavt kcal. indhold.
Hhv. 106 kcal. pr. 100g. og 119 kcal. pr. 100g.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar